Manøvrer

Spillerne elsker dem. Designere.. jeg tror vi kan lære at elske dem.

Hvad er Feats/Features overhovedet oversat? Bedrifter? Evner? Styrker? Færdigheder? Udmærkelser? Egenskaber? Kendetegn? Præstationer? Manøvrer?

Beskrivelserne er ikke som jeg huskede dem.

En liste, inspireret af D&D 3e Player's Handbook Feats. En lidt speciel begrænsning, men en hvor kreativiteten kan få lov at buldre rundt. Her kommer de t10 første.

  1. Årvågen
    Dine sanser er skarpe og meget få ting går dine øjne eller ører forbi. Du kan måske ikke tage hele æren. Får du hjælp?
  2. Ligehåndet
    Enten kan du ikke kende forskel eller så er der ingen forskel. Sværdet er lige præcist i den ene såvel som den anden hånd. For ikke at glemme lige skarpt. Det er nok derfor du har alle de ar ned af benene.
  3. Rustningskyndig
    En enkelt strop og alt udstyret falder til jorden med et brag. Skidt med om det larmer. I det mindste drukner du ikke. Igen.
  4. Klangkrig
    At kunne se sin modstander er meget fint men at skulle bekræfte deres tilstedeværelse før hugget, er ikke andet end unødig forsinkelse. Varmen fra deres krop, lugten af deres ånde og lyden fra deres hæse hals er mere end rigeligt. Sjælen sidder også i blikket siger de. Så hellere lukke øjnene.
  5. Runebryg
    Man kan drikke sten. Også den magiske slags. Det kræver bare den rigtige kværn, den rette temperatur og... men alt det ved du jo godt. Alt for godt.
  6. Kløve
    Døden går altid hånd i hånd med sig selv. Modstandere fryser lige et sekund når deres frænder udslukkes. Løbe? Blive og kæmpe? Valget er ikke vigtigt. De begik en fejl da de stoppede op for at tænke. Nok tid til at fortsætte et hug. Men det kræver at du stopper tankestrømmen. Måske er det ikke en fjende der en dag står for tur som den næste i rækken.
  7. Kamphekseri
    Når først hånden begynder at bevæge sig i sirlige mønstre og læberne krænges tilbage for at spytte er der næsten intet der kan stoppe dig. Det skulle da lige være at få taget livet fra sig.
  8. Krysterdrab
    Hvis de først begynder at flygte er de færdige. Et enkelt hug skal du nok få ind på hver. Ja du kan faktisk ikke holde dig tilbage.
  9. Pilefangst
    De flyver ikke hurtigt. Ikke hurtigt nok. Ikke for dig. Timing er en anden sag. Nogle gange bliver de grebet i den frie hånd og ikke med den.
  10. Undvige
    Fokus! En modstander ad gangen. En bevægelse af gangen. Hvis du griber det sådan an er det svært nogensinde at blive ramt. Men hvad med de andre? Glem dem. Fokus!